Konferenz

CVT in automotive applications

Bitte beachten Sie, dass diese Veranstaltung auf Englisch stattfindet.

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  • Nutzen Sie diesen weltweit einzigen internationalen Fachkongress zum Thema CVT im Fahrzeug, um sich eine Überblick über die relevanten aktuellen Entwicklungen zu verschaffen.
  • Tauschen Sie sich mit den führenden Experten der Branche aus Asien, USA und Europa aus und erweitern Sie ihr internationales Netzwerk.
  • Profitieren Sie von ausgesprochen hohen fachlichen Niveau der Konferenzbeiträge.
VDI-Konferenz „CVT in automotive applications“ | VDI Wissensforum

Die internationale VDI-Konferenz „CVT in automotive applications“ ist die einzige Fachkonferenz weltweit, die sich ausschließlich dem Thema CVT im Fahrzeug widmet. Hier stellen die führenden Experten der Branche den aktuellen Stand der technischen Entwicklungen im Bereich der CVT-Getriebe vor. Lernen Sie die favorisierten Ansätze am asiatischen und amerikanischen Markt kennen und erfahren Sie, warum CVT im Zuge der Elektrifizierung des Antriebsstrangs wieder verstärkt diskutiert wird.

Kostenloses Whitepaper zur Veranstaltung zum Download

Development of New Torque Converter Lockup Control for New Generation of Infiniti QX50
Autor: Yasuhiro Endo, JATCO Ltd, Atsugi, Japan

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Schlüsselfaktoren für eine bessere Effizienz

Die VDI-Konferenz „CVT in automotive applications“ gibt Ihnen einen Überblick über die aktuellen technischen Entwicklungen des CVTs. Dabei steht sowohl das mechanische CVT also auch jede Form des elektrifizierten CVTs im Fokus.

Diskutieren Sie mit den führenden Vertretern der OEMs und Zulieferunternehmen über folgende Themen:

  • Die zukünftige Rolle des CVT für das nächste Jahrzehnt
  • Einflüsse von internationalen Regelwerken und gesetzlichen Bestimmungen
  • Aktuelle Entwicklungen für ein effizientes CVT
  • Neue Aktuatorenkonzept
  • Potenziale zur Optimierung des Variators
  • Tribologie: Konzepte zur Verbesserung des Reibwertes
  • CVT in Hybrid-Konzepten P0 – P4
  • Zukünftige Konzepte für eCVTs, IVTs und DH-CVTS
  • Simulation und Erprobung im Entwicklungsprozess
  • Alternative Stufenlos-Konzepte für automobile Anwendungen

Programm als PDF herunterladen

Monday, March 18, 2019 - Excursion

14:00 - 17:00

Plant Tour - Limited Places: separate registration required! Plant tour at Schaeffler in Bühl - Visit the production of pulley sets

Tuesday, March 19, 2019 - 1st day

07:30

Registration & welcome coffee

08:15

Welcome and opening address

08:30

 Evolution of CVTs and Technologies realizing them - 20 years History of NISSAN CVTs and Future

  • CVT evolution and T/M efficiency
  • Measurement technology
  • Transient condition and ultra-high accuracy

Yoshikazu Ota, B.Sc., Development Manager, R&D, Powertrain and EV Advanced Engineering Department, co-author: Dr. Ryozo Hiraku, both Nissan Motor Co., Ltd., Japan

09:10

 CVT Challenges in the Electrification Age

  • Role of the transmission even as powertrain electrification proceeds
  • Changes in transmission requirements due to the decrease in the drive ratio
  • Enhancement of CVT performance to the highest possible levels for electric drive

Kiyonari Yamamoto, Vice President R&D, Jatco Ltd, Japan

09:50

Networking & coffee break

10:20

Global CO2 Regulation Outlook and its Impact on Powertrain and Electrification Opportunities

  • 2025 CO2 compliance forecast of Europe, China and US market
  • Technology options and electrification enablers on credit mandate in key markets enabling CO2 target achievement for car manufacturer
  • Regulatory economics: Cost to Comply, WLTP, RDE, Taxation, NEV Mandate, Battery production, Brexit, Trade etc.

Vijay Subramanian, Director - EMEA  Powertrain forecasting and CO2 Compliance, Automotive Department, IHS Markit, United Kingdom

11:00

Calibration Variations: Market depending Driving Stategies for CVT

  • CVT driving strategy variations and market depending acceptance enablers
  • Optimilization of CVT‘s large spread in driving startegy approach

Dipl.-Ing Ralph Fleuren, Product Manager, FEV Europe GmbH, Germany

11:40

GM‘s New CVT for Passenger Vehicle Applications

  • Variator System Development
  • Binary Pump Development and integrated Auxiliary Pump
  • Protection for Critical Maneuvers

John R. Maten, M.Sc., Assistant Chief Engineer, Automatic Transmissions, GM Global Propulsion Systems - Retired, USA

11:20

Lunch

13:45

Twin-Drive Oil Pump - Mechanisms to increase CVT Power Density in Automotive Applications
Oscar Sarmiento, Head of Engineering Japan, Global Head Advanced Development Systems & Innovation, BU Transmission, Powertrain, Continental, Japan

14:25

The Pushbelt, designed for Chang

  • A new generation single and double loopset belts
  • Developments in efficiency, torque capacity, size and weight
  • Supporting process developments

Ir. Francis van der Sluis, Senior Expert, Advanced Engineering, co-author: Ir. Pim Spiekermann,both Bosch Transmission Technology B.V., The Netherlands

15:05

How the CVT Chain meets the Requirements of the future Market

  • Deep understanding of load by simulation
  • Effect of pulley angle on load and required space
  • Compact variator with very narrow chain (19 mm width)

Dipl. Ing. André Teubert, Development CVT / Senior Manager CVT Design,  LuK GmbH & Co. KG, Germany

15:45

Networking & coffee break

16:15

Contribution Ratio of compressive Forces on Rocker Pins for Chain Belt of continuously variable Transmission at Steady State

  • Clarification of mechanism of belt behaviour for chain type CVT
  • Measurement of compressive force on rocker pins
  • Behaviour of chain belt in pulley groove
  • Contribution ratio of compressive force on two rocker pins

Shun Hattori, Department of Mechanical Engineering, co-authors: Professor Kazuya Okubo, Kiyotaka Obunai, Associate professor, all Doshisha University, Japan

16:55

CVT fluids developments: Past 20 years and Future

  • Metal to metal friction
  • Low viscosity
  • Electrification

Dr. Yasuhiro Murakami, Senior Global OEM Relationship Manager, Afton
Chemical Japan Corporation, Japan co-authors:
Makoto Maeda, Yoshie Arakawa, Jatco LTD, Dr. Ramnath Iyer, Afton
Chemical Corporation

17:35

Development of Chain type CVT Fluid

  • Design concept and compatibility with seizure resistance and friction property
  • Mechanism of high friction coefficient expression
  • NVH measurement method

Toshiaki Iwai, Team Leader, Drive Train Lubricants Group, Lubricants Research Laboratory, co-author: Keiich Narita, PhD, both Idemitsu Kosan Co., Ltd., Japan

18:15

End of conference day one

19:00

Get-together
At the end of the first conference day we kindly invite you to use the relaxed and informal atmosphere for in-depth conversations with other participants and speakers.

Wednesday, March 20, 2019 - 2nd day

08:30

Opening of conference day two

08:35

CVT close to a turning Point?

  • Electrification trend sets CVT market under pressure, analyzing the impact
  • Concept comparison of E-CVT and CVT-Hybrid
  • Prepare CVT for the electrified drivelines architectures

Dipl.-Ing. (FH) Holger Ubben, Vice President Product Line CVT, LuK GmbH & Co. KG, Germany

09:15

Dedicated Hybrid CVT Variator

  • Design concept and presentation
  • Pushbelt variator for dedicated hybrids
  • Direct pressure control

Ing. Mattijs Tweehuysen, Project Manager, R & D, Engineering Transmission services, Bosch Transmission technology B.V., The Netherlands

09:55

Ford’s New HF45 Power-Split Transaxle

  • Design of a new FWD eCVT transmission
  • Sub-sysytems & components of this new eCVT transmission
  • Attributes of this eCVT trans

Gregory Gardner, Chief engineer of Transmission & Driveline Engineering, Ford Motor Company, USA

10:35

Networking & coffee break

11:00

Variable Drive EV: Comfort Solution for full electric Vehicles

  • Downsizing potential of the electrical machine
  • Key technologies in Continously Variable Driveline for EV
  • System comparison between Variable Drivelines (CVTs) for EV and 1- and 2-speed transmissions

Ingmar Hupkes, M.Sc., Project Leader, Engineering Transmissions, Bosch Transmission Technology B.V., The Netherlands

11:40

Chain CVT Highlights for new energy Vehicles

  • Implementation of a CVT into an E-axle
  • Impact of a CVT-based E-axle on the electric drive system
  • Comparison of single speed and CVT-based E-Axle

Dr. Christian Lauinger, Advanced Development CVT / Senior Manager, co-authors: Dipl.-Ing. (FH) Bernhard Walter, Dipl.-Ing. Emmanuel Simon, Marcel Adrian, M.Sc., all LuK GmbH & Co. KG, Germany


 

12:20

Lunch

14:00

Advanced Simulation Approach for dynamic Behavior of  Chain Type CVT

  • Dynamic analysis for chain type CVT
  • Introducing new contact algorithm between chain and pulley
  • Applying new method in design stage of CVT development

Youngsu Lee, Senior Research Engineer, Engineering Analysis Technology Development Center, co-authors: Changhyun Kim, both JATCO Korea Engineering Corp.,  Dr. Chulho Lee, VirtualMotion, Inc,all: Korea

14:40

Smart Validation of a CVT Simulation Model

  • Systematic validation of a CVT simulation model at component level with an adapted CVT system tribometer
  • Derivation of suitable test runs in order to cover typical sliping stectrum
  • Future goals for CVT development: increasing system safety and energy efficiency for electrified and autonomous driving application

Dipl. Ing. Katharina Bause, Head of Research Department of Drive Systems, Clutches and Tribology Systems, co-authors: Dipl.-Ing. Sascha Ott, Univ.-Prof. Dr.-Ing. Dr.h.c. Albert Albers, all IPEK - Institute of Product Engineering, KIT - Karlsruhe Institute of Technology, Germany

15:20

Methodology of Pulley Surface Wear Prediction of  Chain Type CV

  • Estimated pulley surface wear by the formulae
  • Evaluation of dynamic behavior in CVT by integration analysis of FEM  and multi body dynamics
  • Measurement of pulley surface wear before and after test Yoshiyuki Yomogida, Engineer, CAE Department, co-authors:

Yuusaku Ishii, Hiroko Aoki, Shougo Ookawara, all Subaru Corporation, Japan

16:00

Conclusion & closing remarks

16:15

End of the conference

Internationales Expertengremium unterstützt mit fachlicher Kompetenz

Um der internationalen CVT-Community eine hochklassige Informationsplattform bieten zu können, hat sich ein internationales Expertengremium zusammengefunden, das bei der Programmerstellung fachlich unterstützt und somit ein wichtiger Garant für die Qualität der Veranstaltung ist.

  • Prof. Dr. Dr. Albert Albers, KIT
  • Andreas Englisch, LuK
  • Hong Jiang, Ford 
  • John R. Maten, General Motors
  • Dr. Yasuhiro Murakami, Afton Chemical
  • Shigeo Murata, Nissan
  • Tatsuya Osone, Jatco
  • Takashi Shibayama, Shin Nippon Tokki
  • Han-Hein Spit, Bosch Transmission

Werksführung inklusive

Erleben Sie als Teilnehmer die Fertigung von CVT-Komponenten live bei einem Werksbesuch bei LuK in Bühl und erfahren Sie, in welchen Fertigungsschritten die verschiedenen Komponenten entstehen.

Wer sollte teilnehmen?

Die VDI-Konferenz „CVT in automotive applications“ richtet sich an Fach- und Führungskräfte, die sich mit dem Einsatz von stufenlosen Getrieben in Fahrzeugen beschäftigen und in den folgenden Bereichen arbeiten:

  • Entwicklung CVT-Getriebe
  • Forschung & Entwicklung Antriebsstrang
  • Getriebeentwicklung
  • Entwicklung elektrifizierte und hybride Antriebe
  • Getriebeproduktion
  • Marketing & Sales

Abendveranstaltung inklusive

Wir laden Sie am Abend des ersten Konferenztages herzlich zu einem gemütlichen Get-together in Baden-Baden ein. In entspannter Atmosphäre können Sie mit Kollegen und Referenten Erfahrungen austauschen, neue internationale Kontakte knüpfen und Ihr Netzwerk pflegen.

Jetzt buchen

Sie möchten wissen, welche aktuellen Entwicklungen im Bereich der CVT-Getriebe für Ihr Unternehmen relevant sind? Und dabei von den Erfahrungen führender internationaler Unternehmen profitieren? Dann buchen Sie jetzt die VDI-Fachkonferenz „CVT in automotive applications“.

Programmausschuss

 Albert AlbersUniv.-Prof. Dr.-Ing. Dr. h.c. Albert Albers Karlsruher Institut für Technologie (KIT) IPEK-Institut für Produktentwicklung / Karlsruhe

 Andreas EnglischDipl.-Ing. Dipl.-Wirtsch.-Ing. Andreas Englisch LuK GmbH & Co KG / Bühl

 Hong Jiang Hong Jiang Ford Motor Company / Dearborn

 John R. Maten John R. Maten GM Global Propulsion Systems - Pontiac / Pontiac

 Yasuhiro MurakamiDr. Yasuhiro Murakami Afton Chemical Japan Corporation / Hirakawacho, Chiyoda-ku

 Shigeo Murata Shigeo Murata Nissan Motor Co. Ltd. / Atsugi-shi Kanagawa

 Tatsuya Osone Tatsuya Osone JATCO Ltd. / Atsugi City Kanagawa

 Takashi Shibayama Takashi Shibayama SHIN NIPPON TOKKI CO. LTD Hamamatsu Technological Industrial Park / Hamamatsu-City

 Han-Hein Spit Han-Hein Spit Bosch Transmission Technology B.V. / Tilburg

Veranstaltungsnummer: 01KO923

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+49(0)2116214-201
+49(0)2116214-154
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