Konferenz

International VDI Conference - Spare Parts Management

  • Profitieren Sie vom Fachwissen international renommierter Experten, darunter Marijan Jozic, KLM, der in seiner Keynote über Obsoleszenz Management und einem neuen Standard hierzu sprechen wird.
  • Lernen Sie, wie Sie den Produktlebenszyklus Ihre Maschinen verlängern und Obsoleszenz adressieren können.
  • Optimieren Sie Ihre Supply Chain und hören Sie Praxisbeispiele Ersatzteil-Management von namhaften Unternehmen und Konzernen
  • Besuchen Sie ohne Zusatzkosten die Vorträge der parallel stattfindenden VDI-Konferenz „Maintenance - Predictive Analytics for Intelligent Asset Management“.
  • Nutzen Sie die interaktiven World Cafés und die gemeinsame Abendveranstaltung, um branchenübergreifende Kontakte zu knüpfen und Ihr berufliches Netzwerk zu erweitern.
Spare Parts Management | VDI-Konferenz

Die internationale VDI-Konferenz „Spare Parts Management“ bringt Experten aus Wissenschaft und Industrie zusammen, um die neuesten Entwicklungen des Ersatzteil-Managements zu diskutieren. Die Veranstaltung richtet sich sowohl an Anlagenbetreiber als auch an Anbieter von Ersatzteilen. Im Fokus stehen u.a. die Themen Obsoleszenz- und Supply Chain Management, After Sales Services, Vertragsgestaltung und Logistik. Zahlreiche Beispiele aus namhaften, internationalen Unternehmen und Konzernen zeigen, worauf es beim Ersatzteil-Management in der Praxis ankommt.

Kostenloses Whitepaper zur Veranstaltung zum Download

Migrating towards end to end control towers – Providing visibility and enhanced decision making
Autor: Patrick Haex, Carlo Peters, Henry van den Born, BCI Global

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International renommierte Unternehmen berichten aus der Praxis

Das Thema Obsoleszenz hat in den letzten Jahren an enormer Bedeutung gewonnen. Immer häufiger laufen Unternehmen Gefahr ein für ihre Anlagen dringend benötigtes Ersatzteil nicht mehr zu bekommen. Dies gilt vor allem für elektronische Bauteile. Der Ausfall einer Maschine aufgrund eines fehlenden Ersatzteils kann immens hohe Kosten verursachen. Daher ist ein funktionierendes Obsoleszenz-Management von strategischer Bedeutung für den wirtschaftlichen Erfolg der Unternehmen. Die VDI-Konferenz „Spare Part Management“ zeigt, auf was Sie achten müssen, um eine möglichst schnelle und dauerhafte Versorgung mit Ersatzteilen zu gewährleisten.

Führende Unternehmen wie z. B. Vanderlande, KLM, Valmet, Outotec oder Baxter Planning Systems sowie Universitäten wie die Economic University of Rotterdam stellen ihre Praxisbeispiele zum Spare Parts Management vor. In interaktiven World Cafés können Sie mit den Experten verschiedene Fragestellungen zu After Sales Services & Logistics diskutieren. Außerdem erhalten Sie einen Einblick in die Möglichkeiten, die Data Analytics, künstliche Intelligenz, das Internet der Dinge und die Block Chain im Bereich des Ersatzteil-Managements eröffnen.

Programm als PDF herunterladen

Programmablauf der Konferenz

Tuesday, October 23, 2018

08:00

Registration & welcome coffee

09:30

Chairs welcome & opening adress

Dr.-Ing. Wolfgang Heinbach, Managing Director, GMP German Machine Parts GmbH & Co. KG, Germany

I. Obsolescence

09:45

Tentacle #8 - In the Grip of the Octopus!

  • Introduction of tentacles 
  • Obsolescence
  • The rule of three 
  • Mitigation strategies 
  • Arinc - 662.....

Marijan Jozic, B.Sc., Development Leader, Component Services, KLM Royal Dutch Airlines, The Netherlands

10:15

Obsolescence - The growing Risk for Spare Part Availability 

  • What is obsolescence and why does it affect business 
  • The main drivers of obsolescence 
  • Communication and standards to manage obsolescence
  • Risk evaluation and supplier contracts 
  • Professional handling of product change notifications

Dr.-Ing. Wolfgang Heinbach, Managing Director, GMP German Machine Parts GmbH & Co. KG, Germany

10:45

New Approaches to End-of-Life and Obsolescence Management

  • Approaches were developed for consumer electronics and aerospace companies 
  • New spare parts demand forecast methods using installed-base information 
  • Improved final buy decisions using swap options 
  • Supplier defection risks can be forecasted through ERP data

Prof. dr. ir. Rommert Dekker, Professor of Quantitative Logistics, Dept. of Econometrics, Co-author: Dr. Christiaan Heij, Assistant Professor, both: Erasmus University Rotterdam, The Netherlands

11:15

Networking & coffee break

II. Product Life Cycle Management

11:45

Effective Master Data Management required to secure successful Maintenance and Spare Parts Management 

  • Maintenance system data content including spare parts information 
  • Proper systems content and spare parts solutions secure high parts availability 
  • Product changes and upgrades during the lifetime of the production line 
  • Related services to complement the above

Ismo Katila, M.Sc., Global Sales Director, Performance Parts, Valmet Technologies Inc., Finland

12:15

Smart Spare Parts Management within the Scope of Smart Maintenance

  • The fear of unplanned downtimes often leads to excessive warehousing 
  • Challenge: How to reduce stocks to a plant-specific minimum amount? 
  • Approach: Availability-controlled smart maintenance and algorithms 
  • Impact: Reduction of capital costs as a result of a smart spare parts management 
  • Practical example of a customer

Falk Pagel, MBA., Managing Director, IAS MEXIS GmbH, Germany

12:45

Lunch

14:15

Additive Manufacturing and Applications to the Spare Parts Business

  • Purchasing process, application areas & target 
  • Use Case: Engines 
  • Supply Chain Management & Services

Rosario Sommante, Manager Strategic Purchasing – Parts Supply - WGLS, Wärtsilä, Italy

III. Supply Chain Design

14:45

The Virtual Spare Parts Library – enabled by 3D Printing

  • Digital Spare Parts Management
  • Traditional Stock vs. On-Demand Manufacturing
  • Printing with Composites and Metal
  • Secondary benefits along Supply Chain

Oliver Hoffmann, Strategic Sales Director - Central Europe, Markforged Inc, Germany

15:15

Networking & coffee break

15:45

The Transformation of Oerlikon Manmade Fibers’ Spare Parts Panning and Warehouse Footprint in order to increase Customer Satisfaction and drive Sales 

  • Supply chain vision 
  • Achievements from the introduction of a material requirement planning software
  • Dynamic network planning

Manuel Haid, Executive MBA, Head of Global Service Fulfillment, Co-author: Sebastian Skirl, B.A., Senior Supply Chain Manager, both: Oerlikon Barmag, Germany

16:15

Maintenance- and Spare Parts Supply of high Performance Logistics Centers 

  • Why is maintenance- and spare parts supply for high performance logistics centres important?
  • How to implement excellent maintenance- and spare parts supply 
  • What does it consist of?

Frank van Schijndel, Manager Global Spare Parts, Vanderlande, The Netherlands

16:45

Summary of the first conference day

Get Together

At the end of the first conference day we kindly invite you to use the relaxed and informal atmosphere for in-depth conversations with other participants and speakers.

Wednesday, October 24, 2018

09:00

Chairs welcome & opening adress Building a world wide distribution system for spare parts

Hans Christian Siegert, Managing Partner, dr. schaab + partner gmbh, Germany

09:30

World Cafés on Aftersales Services & Logistics:

  1. IT optimized demand planning and material planning for spare parts
    Olaf Dulz, Senior Management Consultant & Partner, dr. schaab + partner gmbh, Germany
  2. How to improve the customer journey
    Oğuz Saygi, Senior Service Operations Manager, Vaillant Group, Germany
  3. How to identify the right price
    Martin Brändström, Sevice Product Manager, Outotec
  4. How to design a service contract for high performance logistics centers
    Carlo Peters, Principal Consultant, Buck Consultants International, The Netherlands
11:00

Networking & coffee break

11:30

Service Supply Chain Planning: Specialization = Optimization

  • Buyers buy, expeditors expedite, why do we ask planners to wear so many hats?
  • How do best in class service organizations define supply chain planner responsibilities to drive higher levels of optimization? 
  • How can algorithmic supply chain planning enable logistics teams to drive supply chain excellence?

Phillip Kennedy, B.Acc., President, Baxter Planning, Texas, USA

12:00

Building Service friendly Supply Chains using new Technology and advanced Analytics 

  • How aggregating and using data from multiple business groups can create new ways to manage parts supply chains
  • Using predictive analytics and adaptive business rules to treat every order on its own merit and find the best solution per customer rather than “one-sizefits all”
  • Drive reduced supply chain costs whilst improving Service CSAT
  • Case studies from Medical Device and High Technology companies

Oliver Lemanski, Managing Director, OnProcess EMEA, UK

12:30

Lunch

IV. Pricing and Future Trends

13:30

Spares and Wear Parts Value based Pricing – Is it worth the Effort? 

  • Value based pricing of simple mechanic spare parts
  • Communication of value based pricing methodology to front-line sales 
  • Outotec value based price journey – lesson learned.

Martin Brändström, M.Eng., Service Product Manager - Flotation Services, Outotec, Finland

14:00

Material Services Market Trends and Solutions in the Aviation Industry - and Beyond

  • Outsourcing, used and surplus parts, digital transformation, additive manufacturing, aircraft leasing, consolidation 
  • Strategic positioning - Performance based services as integrated services solutions 
  • Comprehensive portfolio - Material support and services portfolio based on individual customer needs 
  • Innovation focus - Innovative Additive Manufacturing material solutions 
  • New material services market structure – Material integrators realizing economies of scale, scope and density as well as transaction cost reductions

Dr. rer. pol. Jörg Rissiek, Vice President – Head of Strategy and Portfolio Management, Satair (Airbus Services Company), Germany

14:30

Visionary – Block Chain for Spare Parts

  • Managing second and third life uses of parts
  • Certification processes
  • Approval process

Roger Campbell, B.Sc. Logistics, Head of Service Solutions Intralogistics, Linde Material Handling GmbH, Germany

15:00

Conference chair‘s closing remarks

15:15

End of Conference

Das Programm mit top-aktuellen Beiträgen wurde mit Unterstützung von international renommierten Experten zusammengestellt:

  • Dr.-Ing. Wolfgang Heinbach, GMP German Machine Parts GmbH & Co. KG.
  • Hans Christian Siegert, Dr. Schaab + Partner GmbH
  • Markus Schmermund, Linde Material Handling GmbH

An wen richtet sich die VDI-Konferenz „Spare Part Management“?

Die VDI-Konferenz ist eine strategisch ausgerichtete Veranstaltung für Fach- und Führungskräfte, zu deren Aufgabengebiet das Ersatzteil-Management gehört. Angesprochen sind insbesondere Mitarbeiter aus den Bereichen:

  • Supply Chain Management
  • Instandhaltung und Wartung
  • After Sales Services
  • Produktmanagement
  • Sales & Marketing

Freier Eintritt zur „Maintenance“ plus gemeinsame Abendveranstaltung

Sie haben mit Ihrem Ticket freien Eintritt zu den Vorträgen der parallel stattfindenden VDI-Konferenz „Maintenance - Predictive Analytics for Intelligent Asset Management“. Auf der gemeinsamen Abendveranstaltung können Sie sich in exklusiver Atmosphäre mit den Teilnehmen und Referenten der beiden Konferenzen auszutauschen. Nutzen Sie die Gelegenheit, um Ihr berufliches Netzwerke gezielt zu erweitern und neue Kontakte zu internationalen Kollegen und Experten aus Industrie und Forschung zu knüpfen.

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Sie möchten wissen, wie Sie ein wirksames Obsoleszenz-Management in Ihrem Unternehmen implementieren? Sie wollen mit international renommieren Experten aus Wirtschaft und Wissenschaft diskutieren, wie Sie Ihr Ersatzteil-Management optimieren? Dann sichern Sie sich jetzt Ihren Platz auf der VDI-Konferenz „Spare Parts Management“.

Veranstaltungsnummer: 02KO908

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